Известие

Collapse
No announcement yet.

Клапите на парното?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Клапите на парното?

    Колата е 156, а проблема е, че въздуха не се отклонява към стъклото или краката, а духа почти изцяло напред, независимо какво съм избрал от конзолата.
    Клапата за рециркулация работи.
    Като нагрее колата започва да се чува как нещо прищраква и се отклонява въздуха, но пак не на 100%.

    Посъветвайте ме какво да направя.
    Mitsubishi L200 2.5D (115 hp)
    Alfa Romeo 156 2.4 jtd (136++hp)

  • #2
    Трябва да стигнеш до мотора и клапата за разпределение на въздушния поток. Намира се откъм пасажерското място високо - някъде на нивото на уредите на централната конзола.



    Не знам, ако се разглоби жабката, дали ще се открие достъп. Иначе трябва да се разглоби половината кола.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.

      Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.

        Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.
        През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
          През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
          На старата 156 не.Иначе често срещан проблем при 156 преди фейса е изкривяване на клапата от топлината с годините,запъва и тогава дори и мотора не може да я премести.Оправя се с разглобяване на цялото парно
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
            Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.
              Всъщност принципа на действие какъв е? Доколкото разбирам няма датчици на положение и моторът е стъпков. Би трябвало като се рисетне управлението, клапата да се завърти в крайно изходно положение, което се регистрира като повишена консумация и моторът спира. Оттам нататък управлението праща определен брой импулси за да се постигне дадена позиция.

              Така ли е?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.

                При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.
                Last edited by oem; d.m.y г., 13:35.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Моторчето се стига лесно, трябва да махнеш жабката и отляво на централната конзола се виждат двете моторчета, за позицията на обдухване и за топло-студено. Това което е по-отзад управлява посоките на обдухване, сваля се гейски, 2 болтчета с ключе 5,5 или тресчотка.
                  Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                  ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                  ex Alfa 156 1,9 JTD
                  ex Alfa 75 1,8

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.

                    При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.
                    Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
                      навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
                      Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.
                      156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
                      KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
                      Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
                      Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.
                        Да. Така е.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от barash Покажи съобщение
                          Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
                          навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
                          Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.
                          Потвърждавам. И аз съм го имал същия проблем.
                          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                          Comment


                          • #14
                            Благодаря за бързите и компетентни отговори. Сега като се сещам като слагах CD-то се наложи да натисна повечко. Ще го сваля него, ще откача акумулатора, ако не помогне ще свалям жабката и ще търся мотора.
                            Mitsubishi L200 2.5D (115 hp)
                            Alfa Romeo 156 2.4 jtd (136++hp)

                            Comment


                            • #15
                              Имах проблем с две от въпросните стъпкови моторчета,които да закупя нови се оказа пълна лудница,така че реших да ги разглобя и да хвърля едно око(става много лесно).Оказа се,че и на двете е спукано едно и също зъбно колело(централното).Преминах към втора употреба,и след два дни се сдобих с цели 5 броя !!!.Отворих ги всички,и не се учудих,когато само едно колело беше на 100% здраво,всички останали имаха малки или по големи пукнатини.След това последва вариянт 3-побългаряване(ако някой желае ще му обясня),и се приключи с тази история.
                              Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                              Comment

                              Working...
                              X